Teollisuuden asiakkuuspäällikkö tavoittelee aitoja kumppanuuksia asiakkaiden kanssa
Teemu Pekkala on aloittanut LST Groupin asiakkuuspäällikkönä vuoden 2022 alusta.
Teemu Pekkala on erikoistunut energiatekniikkaan ja tuo LST:hen mukanaan paljon teknistä osaamista sekä myynnin kokemusta.
Koulutukseltaan uusi asiakkuuspäällikkö on liiketalouden merkonomi ja insinööri (AMK) ja viimeistelee uuden työnsä ohella diplomi-insinööritutkintoaan.
– Olen voinut työelämässäni yhdistää sekä kaupallisen että teknisen osaamiseni, mistä on ollut paljon hyötyä erilaisissa työtehtävissä. Monipuolisen osaamiseni avulla pystyn löytämään asiakkaille sopivat ratkaisut toimialasta riippumatta, hän sanoo.
LST:ssä Pekkalaa kiinnosti yrityksen vaikuttava kasvutarina ja sen hieno historia. Myös yrityksen merkityksellinen toimiala sekä aktiivinen työympäristö vetivät uutta työntekijää puoleensa.
– LST tarjoaa laaja-alaisia palveluita kaikille asiakkailleen, ja organisaatiolla on halu kehittyä ja kehittää toimintojaan, summaa Pekkala.
Asiakkuuspäällikkö haluaa tuntea asiakkaansa
Pekkalan ydintehtävänä on LST:n asiakassuhteista huolehtiminen sekä muun muassa teollisuuden suunnittelu-, sähköasennus-, huolto- ja kunnossapitopalveluiden ja energiakartoituksien tarjoaminen uusille ja vanhoille asiakkaille sekä teollisuuden palveluiden keskittäminen. Tärkeimpänä tehtävänä Pekkala näkee kuitenkin kumppanuussuhteiden luomisen.
– Teollisuuden asiakkuuspäällikön tärkein tehtävä on tuntea asiakkaat, jotta jokaiselle asiakkaalle voidaan tuottaa aitoa lisäarvoa. Tärkeänä pidän myös aktiivista vuoropuhelua eri sidosryhmien välillä hyvän lopputuloksen aikaansaamiseksi, hän sanoo.
Pekkala odottaakin, että pääsee tutustumaan asiakkaisiinsa ja näiden toimialoihin ja kehittämään toimivia ratkaisuja yhdessä asiakkaiden kanssa.
Alan kehitysnäkymät innostavat
Mielenkiintoisten asiakkuuksien lisäksi Pekkalaa motivoi uuden oppiminen ja kestävien ratkaisujen parissa työskentely.
– Haluan edelleen kehittyä teknillisenä asiantuntijana ja olla myös kehittämässä teknillistä alaa. Uskon, että minulla on paljon annettavaa LST:lle ja että tulen myös saamaan LST:ltä paljon, hän kertoo.
Panostus asiakkuuksiin ja asiakassuhteisiin on yksi LST:n parhaista puolista. Pekkala haluaa kehittää asiakassuhteita vielä syvemmiksi ja tavoittelee aitoja kumppanuuksia asiakkaiden kanssa.
Kasvavassa yrityksessä ja kehittyvällä alalla työskenteleminen on Pekkalan mielestä mielenkiintoista ja innostavaa. LST:n tulevaisuuden hän näkee valoisana, sillä tekninen ala kehittyy huimaa vauhtia.
– Erilaiset kestävät ratkaisumme tulevat tarjoamaan asiakkaille kilpailukykyisiä mahdollisuuksia, Pekkala ennustaa.