Myyntitiimin uusi virranlähde
Jatta Nurmi-Lähteenmäki auttaa LST Servicen asiakkaita löytämään juuri heille sopivat tuotteet ja palvelut.
Jatta Nurmi-Lähteenmäki aloitti kevään alussa LST Servicellä myynnin assistenttina. LST:n myyntitiimissä ensimmäiset työviikot ovat hurahtaneet nopeasti, ja työssä pääsee oppimaan jatkuvasti uutta.
Nurmi-Lähteenmäki kuvaa, että sekä parasta että haastavinta hänen työssään on monipuolisuus.
– On mahtavaa päästä haastamaan itseään, oppimaan uutta ja syventämään omaa osaamistaan. Isona motivaattorina on onnistumisen tunne, joka tulee esimerkiksi silloin, kun löytää ratkaisun asiakkaan ongelmaan. Pidän siitä, että saan syventää asiakassuhteita ja ylipäätään tehdä töitä asiakkaiden kanssa.
Koulutukseltaan Nurmi-Lähteenmäki on kansainvälisen kaupan ja markkinoinnin BBA (Bachelor of Business Administration) englanninkielisestä koulutusohjelmasta. B2B-myynnistä häneltä löytyy kokemusta jo entuudestaan.
– Aiemmin olen toiminut teknisenä asiantuntijamyyjänä, silloin tuotteina olivat LED-valaisimet ja viimeisimpänä erilaiset pakkausratkaisut. Täällä LST:llä työnkuvaani kuuluu sähkömoottoreiden, vaihteiden, taajuusmuuttajien, UPSien ja muiden sähkölaitteiden myyntiä ja neuvontaa.
Yksi osa Nurmi-Lähteenmäen työtä on myös yhteydenpito LST:n kumppaniyrityksiin. Tällä hetkellä aikaa vie esimerkiksi LST:n ja Eatonin välinen UPS-varavoimajärjestelmien myyntiin liittyvä partneriprojekti.
Asiakkuuksia sahateollisuudesta pölynimurin omistajiin
Aamulla ei koskaan tiedä, mitä päivä voi tuoda tullessaan – ja juuri se tuo työhön myös positiivista haastetta.
– Palvelemme esimerkiksi sähköurakoitsijoita, maanviljelijöitä, kiinteistöhuoltoa, sahateollisuutta, elintarviketeollisuutta ja kivimurskaamoja, ja yhtenä kertana myymäläämme saapui myös vanhempi herrasmies kysymään neuvoa keskuspölynimurinsa moottorin kanssa! Joten asiakkaita riittää laidasta laitaan.
Nurmi-Lähteenmäki kertoo, että LST:llä kannustetaan työntekijöitä kouluttautumaan ja kehittämään omaa tietotaitoaan. Hän on jo itsekin ruvennut pohtimaan, miten voisi syventyä sähköalaan ja teknisen asiantuntijan rooliin ja saada siitä lisää yleistietoa.
Arki soljuu tiiviissä tiimissä
Nurmi-Lähteenmäki kertoo, että LST Servicellä on myynnin puolella ”tiivis ja aivan loistava” neljän hengen porukka, johon kuuluvat hänen lisäkseen Ville, Sofia ja Teemu. Myyntitiimi tekee paljon yhteistyötä myös Servicen huollon ja kenttätyön kanssa. Töihin tuleminen tuntuu Nurmi-Lähteenmäen mukaan joka aamu mukavalta, mikä kertoo oleellisesti arjesta LST:llä.
– Tuntuu, että täällä talossa on semmoinen tekemisen meininki. Ihmiset ovat hyvin itseorientoituvia ja ammattitaitoisia. Täällä nauretaan tosi paljon: tauoilla ja käytävillä kuuluu aina iloinen puheensorina, ja porukka selkeästi viihtyy. Esimerkiksi avoimen keskusteluilmapiirin kautta minulle on välittynyt tunne, että oli titteli mitä tahansa, olemme kaikki ensisijaisesti ihmisiä ja vasta sitten työntekijöitä.
Nurmi-Lähteenmäki mainitsee arvostavansa LST:llä myös joustavuutta ja liukuvaa työaikaa, jotka helpottavat esimerkiksi arkiaamuja kaksivuotiaan pojan kanssa ja auttavat sovittamaan oman arjen työelämään.
– Koen, että täällä panostetaan muutenkin työntekijöiden hyvinvointiin ja halutaan heidän viihtyvän.
Vapaa-ajallaan Nurmi-Lähteenmäki viettää aikaa perheensä kanssa. Yhdessä he käyvät esimerkiksi pyöräilemässä ja tutkimusretkillä lähimetsissä. Lisäksi hän on mukana nuorkauppakamarin ja Vanhalinnan Omakotiyhdistyksen toiminnassa. Kosolti aikaa vievät myös muutama vuosi sitten hankittu omakotitalo ja sen mukanaan tuomat remontointi-, rakentamis- ja pihaprojektit.
Takaisin uratarinoihin
Takaisin LST:n etusivulle